Subskrybuj RSS RSS
envelope  |  mapa serwisu  | 
en
newsletter
wprowadź swój adres e-mail w celu otrzymywania od nas informacji o nowościach i promocjach

Swobodna parametryzacja obiektów aplikacji

Każdą cechę obiektu można sparametryzować i uzależnić od zmiennej, cech innych obiektów lub dowolnego parametru ze środowiska pracy aplikacji. Widoczność, przezroczystość obiektów, ich położenie na ekranie, blokada sterowania, proporcje obiektów, reakcja na skróty klawiszowe lub akcje myszką - to wszystko może być parametryzowane. Nie jest też problemem uzależnienie atrybutów obiektu np. koloru, kształtu, wypełnienia, przeźroczystości itp. wyświetlanego obrazka od więcej niż jednej zmiennej, czy też od czynników niezwiązanych bezpośrednio z aplikacją Asix. Zmiana „w locie” zmiennej, której wartość przedstawiamy na ekranie, też nie stanowi problemu, dzięki czemu można na ekranie wykonać uniwersalny „miernik”, którego wskazanie może przełączać operator, podobnie jak to robi w miernikach sprzętowych.

Obiektowi można też przypisać wiele różnych akcji myszką lub klawiaturą, np. obiekt może inaczej reagować na pojedyncze, inaczej na podwójne kliknięcie. Ułatwia to budowanie interfejsu w aplikacjach przeznaczonych na monitory dotykowe, gdzie nie używa się myszki z rolką i dwoma klawiszami: sterowania trzeba rozpoznać przez różne sekwencje uderzenia palcem w monitor.

Modyfikacja wzorca istniejącego w aplikacji powoduje automatyczną aktualizację wszystkich diagramów, na których tego wzorca użyto. Przykładowo, w sytuacji gdy inwestor nie akceptuje jakiegoś rozwiązania, a kwestionowane rozwiązanie zastosowane zostało już w dziesiątkach (a może i setkach) miejsc w projekcie - zmiana wzorców nie pociąga konieczności edycji wszystkich diagramów, na których użyto nieakceptowanego rozwiązania. Dzięki temu projektant nie przeoczy żadnego wystąpienia niechcianego rozwiązania w aplikacji.

Dla wymagających projektantów istnieje możliwość tworzenia absolutnie nowych, własnych obiektów. To wszystko dzięki udostępnieniu interfejsu wymiany danych między Asixem i obiektami (API). Sprawny programista może sam stworzyć obiekty realizujące nawet bardzo nietypowe wymagania inwestora.