Środowisko projektowania aplikacji Asix w technologii Evo odznacza się przyjaznym i intuicyjnym interfejsem. Zarówno konfigurowanie systemu wizualizacji ,jak i parametryzacja aplikacji odbywa się przy użyciu jednego narzędzia, dostępnego bez dodatkowych kosztów w każdej licencji systemu Asix. W każdej chwili projektant może wykonać modyfikacje aplikacji na obiekcie, nawet bez jej wyłączania z pracy.
Zaprojektowanie, skonfigurowanie, budowa wizualizacji i bieżąca edycja aplikacji odbywa się przy użyciu okien dialogowych z systemem zakładek, które w uporządkowany i czytelny sposób grupują wszystkie opcje odpowiedzialne za poszczególne obszary funkcjonalne aplikacji i bezbłędnie prowadzą projektanta przez proces prawidłowego zadeklarowania wymaganych parametrów.
Baza definicji zmiennych
Środowisko projektowe aplikacji skojarzone z modułem odpowiedzialnym za przechowywanie bazy definicji zmiennych (VarDef) umożliwia w pełni interaktywną obsługę bazy, w tym zdefiniowanie zmiennych procesowych z użyciem wbudowanego edytora lub wygenerowanie bazy zmiennych z zewnętrznych źródeł (nawet bezpośrednio z programu sterowników – na początek, z platformy oprogramowania CodeSys oraz sterowników Simatic rodziny S7-1500).
Unikatowa koncepcja powiązanych ze sobą funkcjonalnie zmiennych i ich atrybutów pozwala na automatyzowanie prac parametryzacyjnych warstwy wizualizacyjnej:
|
Warstwa graficzna
Asix.Evo pozwala łatwo zaprojektować graficzną warstwę aplikacji dzięki wbudowanemu edytorowi grafik (diagramów) tworzonych w grafice wektorowej (skalowalnych) z dostępną bogatą biblioteką elastycznych obiektów i możliwością swobodnego mieszania ich z grafiką rastrową/wektorową (w pakiecie projektant otrzymuje obszerną bazę obrazków pomocnych w tworzeniu wizualizacji). W testowaniu grafik pomocnym jest generator wartości zmiennych (piła, sinus, trójkąt, losowy, prostokąt), który pozwala symulować zmiany wartości pomiarów i testować zachowanie się obiektów w wirtualnych warunkach pracy aplikacji.
Skrypty
Funkcjonalne możliwości aplikacji można rozbudować dzięki skryptom, których edycję umożliwia wbudowany edytor. Pozwala on na łatwe pisanie programów i ich uruchamianie w kontekście aplikacji, zapewniając użyteczne ułatwienia programistyczne: podsuwanie piszącemu listy dostępnych elementów obiektów, kontrolę syntaktyczną kodu i pełną separację wątków, w których wykonywane są skrypty.